joi, iunie 26, 2008

Decalog contemporan

La recomandarea domnisoarei Roxana Ostoia o draga prietena care vb "koalalumpureste" mi-a recomanata o carte aseara : " Viata pe un peron" de Octavian Paler. Initial am zis ca nu prea am chef de filozofie si de bla bla bla dar azi cand am intrat in corina nu am gasit nimic mai iteresant decat cartea asta. Asa ca am cumparat-o. Acum, o ador. Si pentru ca fiecare carte are ceva care ma inlantuieste si isi pune intr-un fel sau altul amprenta pe mine, m-am gandit sa va lamuresc ce minunatie de carte e:

"...Iata-le cum suna:

Prima porunca: Sa astepti oricat.
A doua porunca: Sa astepti orice.
A treia porunca: Sa nu iti amintesti, in schimb, orice. Nu sunt bune decat aminitirile care te ajuta sa traiesti in prezent.
A patra porunca: Sa nu numeri zilele.
A cincea porunca: Sa nu uiti ca orice asteptare e provizorie.,chiar daca dureaza toata viata.
A sasea porunca: Repeta ca nu exista pustiu. Exista doar incapacitatea noastra de a umple golul in care traim.
A saptea porunca: Nu pune in aceasi oala si rugaciune si pe Dumnezeu. Rugaciunea este uneori o forma de a spera a celui ce nu indrazneste sa spere singur.
A opta porunca: Daca gandul asta te ajuta, nu cauta sa recunosti ca speri neavand ceva mai bun de facut sau chiar pentru a te feri de urmarile faptului ca nu faci nimic
A noua porunca: Binecuvanteaza ocazia de a-ti apartine in intregime. Singuratatea e o tarfa care nu te invinuieste ca esti egoist.
A zece porunca: Aminteste-ti ca paradisul a fost, aproape sigur, intr-o grota. "

"Viata pe un peron" - Octavian Paler


Fara cuvinte...
Si Dupa cum puteti vedea mai sus hyperlink-ul care va va duce acolo unde am vrut sa va duca :)) exista doar datorita Roxanei care mi-a vb koalalumpureste si in cele din urma am inteles ce imi explica. So, multumesc Roxana :*

4 comentarii:

Vlad S. spunea...

Hehe vad ca te prinzi repede de chestiile astea cu HTMLu :> E bine :>

Habar n-am ce inseamna titlu' da suna urat :D Ti-am zis sa nu mai dai titluri de-astea de TVR1 ca ai mai multa imaginatie :P

Primele 2 porunci sunt deja prostii :P Sa te vad cum astepti 2 saptamani dupa un tramvai :>

Da da, stiu ca nu la aia se refera da chiar nu-mi place sa contemplez la chestii fara rost :) E mai ok sa le iau la misto :P

Roxana spunea...

Nu, nu vorbesc koalalumpureste, doar ca TU ai o MICA problema in a ma intelege :))

Ingrid spunea...

mica?:)):)):)):))

Roxana spunea...

Vroiam sa sune mai frumos :-j :))