duminică, august 10, 2008

Constienta Subconstientului :-? strange...

We dream. Even if you don't realize it you dream.
Am un vis. Defapt e un bol. Ca bolul in care ne punem popcornul, doar ca e putin mai mare... si nu e plin cu popcorn. Are un aspect divin... o suprafata alb sidefata, pe alocuri cu sclipici, apoi pe marginea inferioara: o eplozie de stelute mici si colorate, parca dinauntru se varsa suav pe marginea vasului o substanta roz care parca se prelinge incet spre fundul vasului. Si pe dinauntru? Nu imi pod da seama niciodata ce e. Atunci ma trezesc...

Am avut un vis intr-o noapte, un vis de care eram "constienta", dar nu am vrut sa ma trezesc.
Si stiti cum atunci cand aveti un vis foarte profund experimentati diverse stari, senzatii? De exemplu durere, gelozie, placere, delir, teama,iubire? Nu vi s-a intamplat niciodata? Oricum... eu am simtit si mi se intampla des sa simt lucruri ciudate. In cele din urma m-am trezit. Sie ram speriata. Nu ami are importanta ce am visat. Dar...

In vis persoanele cunoscute mi se construiesc altfel, altfel intr-un sens bun, dar nu tot timpul. In persoanele pe care le cunosc si le visez de cele mai multe ori alaturi de mine se construiesc anumite valori morale de care atunci cand sunt CONSTIENTA nu imi dau seama. Cand sunt constienta nu pot vedea acele valori si ce anume eticheteaza ele defapt, dar atunci cand visez...pot. Sau mi s-a intamplat tot in visul de acum cateva zile sa-mi vad o valoare morala, care denota ceva profund. Daca as fi fost CONSTIENTA as fi spus ca e un sacrifici. Si daca ar fi trebuit sa fac ce am facut in vis azi mi-ar lua mult timp pentru ca ar necesita gandire, in vis... a fost impuls. Toate lucrurile bune sunt generate de impuls. E foarte ciudat pentru ca sunt vise pe care as vrea sa le salvez undeva in memoria mea, dar nu pot pentru ca atunci cand deschid ochii imi raman in minte doar particele, pasaje din filmul care se derula in MINTEA mea. As vrea ca unii sa viseze unele vise pe care le am. Sa le viseze la fel ca mine si sa simta la fel.

"Subconstientul inseamna tot ceea ce inhiba constientul" spune profa de romana(pe care am zapacit-o cu subconstient vs. constient :D) Se spune ca visele sunt dorinte ale subconstientului. Dar, daca subconstientul aduce ceva nou si ceva bun, de ce e subconstient? De ec vrem sa ne controlam subconstientul si al urma urmei cine e mai CONSTIENT, CONSTIENTUL sau SUBCONSTIENTUL? Eu cred ca subconstientul....

....DE ce ar vrea constientul sa controleze subconstientul sau sa-l ascunda? Inseamna atunci, ca constientul incearca sa estompeze subconstientul pentru ca detine ceva "interzis". OAre de ce?
Poate... doar poate subconstientul e adevarata noastra fata, adevaratul EU ce nu reusese niciodata sa iasa la supafata. Toti suntem niste prizonieri si niste sclavi ai constientului care face ceea ce vrea cu noi. "Constientul e MASCA subconstientului" spunea tot profa de romana. Parca e o sita din aceea veche cum aveau bunicii la tara cu care se cernea faina. Constientul e o sita, care cerne subconstientul lasand sa treaca tot ce e plauzibil si "normal", tt ce poate fi suportat de psihicul nostru si de ochii nostrii. Oare zbaterile noastre interioare, dilemele si enigmele nu izvorasc din dorinta de a scapa de sub "robia" constientului? Ce vrea subconstientul sa-mi comunice prin acel vis care se repeta iar si iar? Poate subconstientul e cel de-al doile EU. profa de romana a verificat si mi-a dat paste de la ce zicea Freud, ca subconstientul e intre constient si inconstient si ca e o constiinta secunda cenzurata de constient dar mult mai calitativa decat acesta. Deci ce e defapt?

Concluzia? Costientul e o prostie. Adica subconstientul invoca visele,nu? Si toti am avut vise deosebite placute sau mai putin placute, dar visele sunt dorinte sau chiar vieti care nu pot trece de constient. Nu ar trebui sa ne eliberam de sub robia constientului. Sa redam subconstientului libertatea cuvenita si mult meritata? Nu ne-ar fi oare mai bine? CUM? Medici spun ca eliberarea subconstientului e ... NEBUNIE! Ok perfect, deci sa fim cu toti nebuni. Dar poate au dreptate ...
subconstientul fiind sub o presiune mare se incarca constat cu "ceva". E ca si cum ar clocoti. Si in momentul in care subconstientul se elibereaza se produce o explozie care ne afecteaza psihic sau nu, si zis sau nu pentru ca poate subconstientul are ca sinonim.... NEBUNIA. Nebunia nu e ceva negativ e doar diferit.

Acum e tarziu si poate ar trebui sa aveti cu totii o sedinta cu subconstientul si la urma urmei putina nebunie face bine ;;)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Doamne, Ingrid, cred ca n-ar trebui sa mai gandim atat, ca ii innebunim si pe ceilalti... :))